9.5.2013

Helatorstai

 
Tyyny saatu Peikonpojasta


Ihana vesisade!
Ihana, kuulit oikein.
Vesi kun huuhtoo siitepölyt ja pystyn ehkä hitusen paremmin hengittämään.
Mä nautin myös siitä, että voi hyvällä omatunnolla touhuta sisällä.
Mulla on intoa laittaa kotia, panostaa siihen.
Se onkin ollut vähän retuperällä pidemmän aikaa.
Nautin taas kaappien järjestämisestä, kuosien vaihtamisesta, sisustamisesta.
Se tuntuu taas hyvälle, eikä pakkopullalle.
Siksi koti oli miten oli, koska mua ei huvittanut sen laittaminen.
Nyt ideoita on vaikka mitä.


Tänään uudistan siivouskomeroa ja järjestän sen.
Olikin jo aika!
Olen myös värjännyt sohvien päällisiä. Tänään saan urakan valmiiksi ja vaihdan ne.
Mikä olisi seuraava väri? Turkoosi vai vihreä? Ehkä keltainen?
Pieniä kivoja projekteja jatkan koko kesän.
Pieniä, koska rahat menee matkaan, emmekä aloita isoja remppoja nyt.
Niiden aika on sitten joskus.
Kai mulla se vaan menee niin, että kun mieli on muuten maassa, intoa riittää kodin laittamiseen.
Saan siitä iloa ja energiaa.
Nautin nyt tästä.

Iloista sateista päivää kaikille!

17 kommenttia:

  1. Kyllä! Ihana sade :)

    Kohta on ihan vihreää <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kyllä!
      Tosin aurinko alkaa pilkahtelemaan pilvien välistä. Ehkä sittenkin tulee ulkotöiden päivä. =)

      Poista
  2. Mullekin sopii sade oikein hyvin, allergia kun vaivaa täälläkin! :)
    Voi tosiaan puuhastella sisällä tai vaihtoehtoisesti istuttaa pihalle jotain, sadesää on siihen oivallinen! :D
    Kivaa helatorstaita ja jännittävää matkan odotusta! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Nautin tästä kyllä. Ihanan kirpakka ilma, hiljainen koti ja mielessä ideoita.

      Poista
  3. Meidän ruoho alkaa kasvamaan kun sataa! Ja saan vetäytyä ompelukoneen ääreen kun mies on vapaapäivällä!

    Mulla kotihommat menee samalla lailla. Mitä vähemmän on voimaa muuhun, sitä rankemmin rakennan itselleni kotia ympärille. Ja kun voimia on muuhunkin, niin koti helposti repsahtaa. Mitä siitä, eläminen saa näkyä! :) Ja ihana luoda ympärilleen uutta näin kevättä ja kesää kohden! Tulin oikein taas hyvälle tuulelle tästä postauksestasi :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sama täällä, ruoho kasvaa ja vihertää. Koivutkin erittäin uhkaavasti... Olen iloinen kun sain haravoitua puolet pihasta kuntoon. Vielä puolet urakoitava...huh! Sitten jos ehdin ja jaksan kasvimaan kimppuun. Jos saisi perunat maahan. =)

      Kai se on niin, että koti on sellainen linnake,turvapaikka. Ja mielen ollessa heikko, tarvii enemmän kodin tuomaa voimaa ja lämpöä. Ja siivotessa tulee "siivottua" omia ajatuksiakin.

      Poista
    2. Kyllä, ja mitä enemmän mielessä on keskeneräisiä ajatuksia, sitä pakottavampi tarve on hallita mielen ulkopuolta. Jäsennellä edes se ympärillä oleva turvalliseksi, kun mielessä myllää.

      Tähän blogiharrastukseen pätee juuri se, voin hallita sen siistin kauniin kohdan kuvaksi, vaikka ei jaksaisi muuta. Sitä kuvaa sitten tuijottaa, ja huomaa sen kauneuden kaiken muun keskellä. Sitä koittaa sitten väkisinkin soveltaa muuhunkin. Kun on käynyt pohjalla, niin muistaa kuinka pieni hyvä hetki tuntuu myöskin niin hyvältä että sattuu ;)

      Eli nauti olosta :) Uskaltaudu :)

      Poista
  4. Joo sade on välillä kyllä kiva, minäkin meinasin vähän siivoilla ja sitten laittaa takkaan tulet ja olla vaan=)

    Mukavaa sadepäivää sinulle! Ihana toi koira tuolla tyynyjen päällä =)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä ajattelin kanssa laitta takan päälle tänään ja leipoa jotain hyvää. Mies tulee kotiin niin kiva viettää iltaa hänen kanssaan.

      Nella on AINA päivällä tuossa tyynyjen päällä. Ne on ihan lytyssä. Illalla sitten makaa toisen sohvan tyynykasan päällä. Päivällä tuosta sohvalta näkee liikenteen ja voi haukkua ohikulkijat ja toisella sohvalla mä olen illalla, niin hän asettuu siihen rapsutettavaksi. Samat asiat toistuu joka päivä. =)

      Poista
  5. Kiva kuulla, että siellä on energiaa ja kaikki tilanteeseen nähden hyvin:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Juu. Pitää miettiä aina välillä vähän muutakin. =)

      Poista
  6. Täällä on ollut aika hiljainen siitepölykausi tähän mennessä.. ja sadetta paljon :) Hyviä vointeja ja inspiraatioita sinne!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mulla ollut oireita maaliskuusta asti. Ekat siitepölyt mitä lentää euroopasta Suomeen, mä reagoin jo niihin. Jos olisi pahempi Suomessa nyt, en voisi tehdä ulkona mitään. Viime keväänä olin täysin sisällä viikon koska olin niin tukossa, vaikka alan syömään lääkkeitä jo helmikuussa. =( Olen käynyt siedätyshoidot ym läpi.

      Poista
  7. Nyt pitäisikin sisällä siivota ja laitella mutta tuollainen harmaa ilma saa mut taas masentumaan ja silloin ei huvita mikään, auringonvalossa kaikki on kauniimpaa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä taas olen aina virkeämpi kun on sateista ja viileä.Silloin mulla on energiaa. Eikä näy likaiset ikkunatkaan. =) Ne koitan pestä huomenna.

      Poista
  8. http://kotiunelmia.vuodatus.net/lue/2011/08/siivouskomero Tulipa kerran vastaan tuollainen siivouskomerotuunaus! Aika mainio! Viikolle osuvat pyhät on kyllä ihana omistaa siivous- ja järjestelyhommille. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oli ihana komero! Olen ajatellut tuunata jotain samantapaista. Ylipäätään siivota ja järjestää ja yhtenäistää. Tehdä tuotakin kauniimmaksi. Se on ihan KAMALA tällä hetkellä. Näette kuvat kyllä sitten. =)

      Poista

Kiva kun piipahdit ja jätit viestin, ilahduttaa aina.
Positiivisuus tarttuu, samoin negatiivisuus.
Haluan blogissani tuoda hyvää mieltä, myös sinulle.