31.5.2012

Ässästä on moneksi!


Mitä saa S-kokoisesta maximekosta xl- kokoiselle naiselle ja lapselle?
Kummallekin ihanat kesähamoset.
Hyvin pienellä vaivalla ja tietenkin super halvalla!
Mekko maksoi 1e ja lisäksi kierrätyksestä löytyneet ihanat pitsiliinat yhteensä 0,6e.
Eli noin kahdella eurolla syntyi nämä kaksi hamosta.


Tykkään omasta hameestani todella paljon!
Toivotaan, että ystäväni tytär tykkää myös omastaan.
Nyt olisi kiva löytää vastaavia mekkosia eri väreissä lisää.



Mitä tuunausjuttuja olet tehnyt vanhoista mekoista?




Ps. Vielä tänään saat -10% Ompelun ihanuus tilauksestasi koodilla anrinko.

28 kommenttia:

  1. Onpas kivat hameet. Musta on tosi mahavaa luoda uutta vanhasta. Itseasiassa juuri blogaamani lippikset.. alimmainen on tehty mun vanhasta hameesta. Mutta se ei ollut ihan noin simppeli muuto. Yksinkertaisuus kunniaan <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä käytän paljon vanhoja kankaita ompeluksissani, mutta eniten tykkään juurikin tuunata valmiista vaatteesta helposti jotakin uutta. Olen niin laiska, että etsin aina sen helpoimman tien ompeluissa.

      Poista
  2. Kivat hameet teit mekosta! :) Mä oon kans tehnyt tyttöselle erilaisia tuunauksia epäkelvoista tai pieneksi jääneistä vaatteista. Blogissani on (jossain kauempana) kuvia niistä. Muutama päivä sitten olin taas äitin kaappeja penkomassa ja löysin muutamia mun vanhoja vaatteita. Niistä olisi tarkoitus tehdä vähän kesävaatetta taas tytölle, ehkä mullekin. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Ja ihanaa kun jätit viestiä. Löysin upean blogisi ja jäin heti lukijaksi. =)

      Poista
  3. Huikea idea, helppo ja niin mielettömän kaunis:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. =) Idea on nopea toteuttaa ja onnistuu varmasti jokaiselta, jos suoran ompeleen osaa tehdä.

      Poista
  4. Vanhoja mekkoja ei oo tullu tuunattua (kun en oo mekko ihmisiä) mutta muutamasta omasta paidasta on tullu onnistuneesti meidän rinselle hame. Jopa yhdestä omasta uudesta tunikasta (sellaisesta totaali virheostoksesta jossa oli huonosti istutetut hihat) jonka vaan kavensin ja poistin hihat. :)

    VastaaPoista
  5. Tämä on hauskaa puuhaa! Hienot hameet!

    Minä tuunasin vasta kirppikseltä löytyneistä Gina Tricotin pitsisistä tunikoista tytölle mekon ha toisesta hameen.

    VastaaPoista
  6. Kivat hameet.

    Mä oon tehnyt esim. pitkähihaisesta plyysimekosta itselle hameen alaosasta ja hihoista naperolle housut. Omasta vanhasta pitkästä hameestani tein olkainmekon tytölle.

    VastaaPoista
  7. Upeat tuunakset pikkurahalla. Lueskenlen usein tätä sinun blogiasi, mutta unohdan aina kommentoida. Tuon suklaakakun ohjeenkin pistän kyllä talteen. Nams!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Juu, melkein ilmaiset nämä oli. =)
      Minusta sinä jätät aika usein kommenttia, kiitos siitä! On aina iloa lukea kaikkien viestit ja vastailen parhaani mukaan.

      Poista
  8. Todella upeat ja yksinkertaiset totetuttaa! Mistä muuten löydät noita suloisia nappeja kaikissa sateenkaaren väreissä?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tilaan niitä ulkomailta.
      Katson olisko mulla ylimääräisiä. Voisin parit pienet nappipussit laittaa sinne kirpparille myyntiin, jos on kiinnostusta?

      Poista
  9. Ihanat hameet! Pakko pistää korvan taakse ja kokeilla itsekin vastaavanlaista toteutusta jossain vaiheessa. Etenkin nuo kukkaset on ihanat.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Virkatut pienet ja isommatkin liinat on ihan parhaita! Ostan niitä aina kun näen. Mulla on iso korillinen erilaisia. On sitten mistä ottaa kun inspis iskee. =)

      Poista
  10. Ihana idea! Melkein harkitsen että alan kokeilemaan samaa vaikka ompelemisesta on aikaa.. Kiitos ihanasta blogista!
    t. Lukijasi Tiina

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiva jos sait ideastani inspistä! Ompelemaan vain! Nämä on helpot tehdä. =)
      Ihana myös kuulla, jos blogi ilahduttaa.

      Poista
  11. Ihana jännätä sinun tulevia seikkailuita, niin lämmintä tuulta unelmiin. Odotan kirjaa ihan huisin innolla, ihana on nähdä sinun koti kaikkineen kuvineen, vielä en ole saanut niitä vaikka puhisen innosta:)
    Aurinkoa Anrille!
    Ilona

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. =) Niinpä! Mä jännitän niin sikana tulevaa vuotta. Niin monen monta asiaa muuttuu, upeita asioita odotettavana. Tulossa isojen muutosten vuosi.
      Innolla mäkin odotan sitä sinun kirjaa!!! Ja varmaan monen monta muuta.

      Poista
  12. Tässäpä sulle yksi mekko lisää.
    http://www.tori.fi/etela-savo/Turkoosi_tuubimekko_3738049.htm?ca=13&w=

    Hieno idea, olet kyllä kätevä emäntä! ;)

    Katinka

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ihana mekko! Ostaisin, mutta on mulle liian pieni.

      Poista
  13. Hienoja tuunauksia! Mulla on inspiraatio aivan hukassa. Tekisi mieli tehdä jotain, mutta ei vaa pysty...

    VastaaPoista

Kiva kun piipahdit ja jätit viestin, ilahduttaa aina.
Positiivisuus tarttuu, samoin negatiivisuus.
Haluan blogissani tuoda hyvää mieltä, myös sinulle.